Zapanuj nad stresem – skutecznie!

Stres można pokonać, naturalnie, bez specjalnych tabletek czy preparatów. Wcale nie wymaga to wielkiego wysiłku i mnóstwa czasu. Wystarczy wprowadzić do codziennego życia kilka sztuczek, które sprawią, że wstając rano z łóżka przywitasz każdy dzień z radością, a nie niepokojem.

1. Wyznacz cel na każdy dzień

Wyznacz sobie długoterminowy cel - realny, z wytyczoną datą realizacji. To da Ci nie tylko więcej spokoju, ale i uporządkuje Twoje życie. Dodatkowo, każdego dnia zrób listę rzeczy, które musisz zrobić (czyli obowiązki zawodowe, gotowanie, sprzątanie etc), takich, które chcesz zrobić i takich, które sprawiają Ci przyjemność. Zacznij oczywiście od tych najtrudniejszych i najmniej przyjemnych.

W ten sposób unikniesz sytuacji, w której wieczorem łapiesz się na tym, że dzień minął, a ty nie zrobiłeś praktycznie nic. Zaległości w pracy rosną, mieszkanie jest nie do końca czyste, nie mówiąc o tym, że „nie miałeś czasu” na przyjemności.

2. Wyeliminuj „czasopożeracze”

Policz, ile czasu w ciągu dnia poświęcasz na oglądanie telewizji, maile, picie kolejnych kaw czy przygotowywanie przekąsek. Okazuje się, że nie jest to wcale tak mało- im więcej czasu na to nie do końca świadomie poświęcasz, tym mniej masz czasu na realizację swoich ważniejszych zadań.

Kiedy zbliża się deadline, zabierasz się zestresowany do pracy zamiast spokojnie, systematycznie zbliżać się do wymaganego rezultatu.

3. Uporządkuj relacje

Nieuporządkowane relacje z ludźmi są źródłem ogromnego stresu. Podświadomie ciągle myślisz o kłótni z koleżanką, bratem, żoną czy mężem.

Wybaczenie ma ogromną siłę - czasem warto po prostu odpuścić i zadać sobie pytanie czy naprawdę to, o co się kłócę jest warte tego, że jestem wciąć zestresowany, moje cele oddalają się w czasie zamiast przybliżać i cierpi na tym moje zdrowie.

4. Czy mam na to wpływ?

Jak często denerwujesz się i stresujesz tym, na co nie masz wpływu? Że pogoda jest zła, że politycy zdecydowali o zatwierdzeniu niekorzystnej ustawy, że pani w sklepie była niemiła. A czy masz na to dziś - tu i teraz - wpływ?

Najczęściej nie. Skup się na tym, na co masz wpływ i eliminuj to, co Cię niepokoi. Nie trać nerwów na rzeczy, na które nie masz najmniejszego wpływu.

5. Zadbaj o swoje wnętrze

Rozwijanie swojej wewnętrznej, duchowej strony daje poczucie stabilizacji, dążenia do bardzo odległego, niezależnego od Ciebie celu. Codzienne rytuały, modlitwy czy inne elementy praktyki religijnej dają poczucie spełnionego obowiązku.

Wszystko to pomaga się wyciszyć i zbudować świat wartości, dzięki któremu łatwiej jest żyć. I to niezależnie od wyznania i też tego czy wierzysz w Boga czy inną formę wspierającej Cię siły.

6. Idź na spacer

Mówi się, że przyroda nie jest w żadnym stopniu funkcjonalna. Pewnie, gdyby to człowiek miał ją stwarzać, nie byłoby gór, pięknych jezior, mórz, tylu gatunków drzew i kwiatów. Natura ma jedną funkcję, bardzo ważną – pozwala odpocząć duszy.

Po ciężkim, zaganianym dniu idź na spacer do parku, lasu, w góry, gdziekolwiek mieszkasz. Zanurz się w ciszy i naturalnych odgłosach, nasycaj oczy pięknem. Korzystaj z tego, co masz w zasięgu ręki i ciesz się tym.

I wreszcie przede wszystkim…

7. Zadbaj o swój organizm

Pewnie dobrze wiesz, ile stresu kosztuje Cię troska o zdrowie – Twoje i Twoich najbliższych. To prawda, nie jesteś w stanie przewidzieć, co się wydarzy, czy nie spotka Cię poważna choroba. Ale możesz zrobić wszystko, aby uniknąć takich obaw.
Oczyść swój organizm naturalnie. Dzięki temu pozbędziesz się szkodliwych toksyn, które zatruwają i niszczą Cię od środka, powodują choroby i dzień po dniu Cię zabijają.

Wystarczy raz dziennie wypić szklankę TEJ naturalnej mikstury najlepszej jakości. Ale bądź ostrożny, nie wszystkie preparaty są naturalne i bezpieczne. Wybierz te najlepsze, przebadane i sprawdzone. Bezpiecznie i łagodnie oczyszczony organizm sprawi, że stres o zdrowie przestanie Cię dotyczyć.

Przejdź do następnej strony>>